كمر درد

60درصد از دردهاي‌ كمر ناشي‌ از انجام‌ نادرست‌ فعاليت‌هاي‌ روزمره‌ است. درد درناحيه‌ كمر يكي‌ از شايع‌ترين‌ علل‌ مراجعه‌ بيماران‌ به‌ پزشك‌ است‌ و متاسفانه‌بيش‌ از 95درصد مردم‌ كمردرد را براي‌ يك‌ بار در طول‌ عمرشان‌ تجربه‌مي‌كنند.
از اين‌ شماره‌ قصد داريم‌ به‌ كمك‌ تصوير، شما را با روش‌هاي‌نادرستي‌ كه‌ موجب‌ كمردرد مي‌شوند و همچنين‌ روش‌هايي‌ كه‌ از ابتلا به‌ كمردردجلوگيري‌ مي‌كنند، آشنا كنيم.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

جابه‌جايي‌چمدان‌
يا ساك‌

جابه‌جاكردن‌ اين‌ گونه‌ وسايل‌ به‌ طور قرينه‌بسيار مناسب‌تر از انتقال‌ تك‌تك‌ آن‌هاست.

اتوكردن‌
انتخاب‌ ارتفاع‌ مناسب‌ براي‌ ميز اتو و استفاده‌ از زيرپايي‌ بسيارمفيد است.

 

همان‌ گونه‌ كه‌ در شماره‌ قبل‌ ذكر شد، شصت‌درصد از دردهاي‌ كمر ناشي‌ از انجام‌نادرست‌ فعاليت‌هاي‌ روزمره‌ است. بنابراين‌ اگر اين‌ فعاليت‌ها به‌درستي‌ صورت‌گيرند، بسياري‌ از دردها حذف‌ مي‌شود و در نتيجه‌ روزهاي‌ بدون‌ دردي‌ را تجربه‌خواهيم‌ كرد.

روش‌ صحيح‌برخاستن‌ از محل‌ خواب‌
يكي‌ از كارهاي‌ مهم‌ كه‌ در شروع‌ روز انجام‌مي‌گيرد و گاه‌ حالت‌ روزانه‌ ما را تحت‌ تاثير قرار مي‌دهد، برخاستن‌ از رختخواب‌است. اين‌ مسئله‌ به‌ قدري‌ مهم‌ است‌ كه‌ امكان‌ دارد درد ناشي‌ از انجام‌ نادرست‌آن‌ تا چندين‌ روز گريبانگير ما باشد. پس‌ بهتر است‌ راه‌ درست‌ را بياموزيم.
بادقت‌ به‌ تصاوير نگاه‌ كنيد. به‌ خاطر داشته‌ باشيد، هنگام‌ برخاستن‌ از محل‌ خواب‌به‌ طور ناگهاني‌ و يك‌دفعه‌ از حالت‌ خوابيده‌ به‌ پشت، به‌ حالت‌ نشسته‌ قرارنگيريد. بلكه‌ بايد بعد از جمع‌كردن‌ زانوها، ابتدا به‌ پهلو قرار بگيريد و سپس‌ باكمك‌ دست‌ها از رختخواب‌ برخيزيد

 

/ 0 نظر / 20 بازدید